Saturday 27 August 2011

#10 // RaYa ! raYa ! RaYa !


yeaY ! ! ! 
Nampaknya, hari raya semakin dekat. Ngee~~ dah tak sabar2 nak balek nie. Dh bayangkan macam – macam jenis makanan dah nie. Kat bawah nie aq listkan makanan – makanan yang biasa menjadi juadah istimewa semasa menyambut hari lebaran (tulis post nie masa bulan ramadhan, kecur air liur. HuhuJ)

BiSkUt RaYa
Menjelang hari raya, mesti semua dah terbayang aneka BISKUT RAYA. Sama ada, mahu beli atau pun buat sendiri bersama yang tersayang di rumah.







Menjelang hari raya, mesti semua dah terbayang aneka BISKUT RAYA. Sama ada, mahu beli atau pun buat sendiri bersama yang tersayang di rumah. Antara yang disenaraikan di atas ialah tart nenas, almond London, popia mini, biskut cornflakes dan biskut makmur yang menjadi pilihan semasa hari raya. J


rEnDaNg

Rendang juga menjadi salah satu juadah wajib bila menyambut hari raya. Rendang ayam, rendang daging, wah!! Sangat sedap. Sedap di makan bersama nasi atau pun makan begitu saja.




LeManG daN keTuPaT
ketupat dan lemang sudah sinonim dengan perayaan ini. Ketupat yang aq tahu ada dua jenis iaitu ketupat anyam ngan ketupat palas. Lemang lak kne bakar dlm masa yang lama, baru lah masak. Boleh dan sedap jika di makan dengan serunding.







Wah2!!! Tak sabar rasanya menunggu detik hari lebaran yang meriah dan tentunya penuh dengan pelbagai juadah.

No comments:

Post a Comment