Friday 19 August 2011

#6 // tOp 10 maKanan paLinG sEdaP di DuNia ! ! !

Dalam dunia ni mungkin terdapat ratusan ribu atau mungkin juga jutaan jenis makanan. Tak sangka Laksa Penang, Malaysia tersenarai dalam top 10 makanan paling sedap di dunia yang disenaraikan oleh CNNGo.com . di bawah adalh senarai - senarai nya :


1) Massaman curry, thailand




Raja-kari, dan mungkin raja semua makanan. Pedas, manis dan berperisa, kombinasi rasa yang pelbagai. Syukurlah, seseorang mencipta beras, dan  pengunjung boleh merasa titisan terakhir sos kari.

Di Thailand makanan yang paling lazat ini di jual di hampir setiap sudut jalan.


2)Neapolitan Pizza, Italy 



Pizza terbaik dan masih Neapolitan yang ringkas, ciptaan yang kini dilindungi oleh persatuan perdagangan sendiri yang mengandungi garam laut, tepung gandum gred tinggi, penggunaan hanya tiga jenis tomato segar, doh yang diuli dengan tangan sendiri dan penggunaan ketuhar kayu antara ketetapan kualiti yang lain.

Dengan hanya beberapa bahan: doh, tomato, minyak zaitun, garam dan selasih (pizza Marinara tidak mengandungi keju). Neapolitans mencipta makananyang hanya beberapa orang membuat dengan betul, tetapi semua orang gembira menikmatinya.


3) Chocolate, Mexico 


Tanpa krim ini, gula-gula pahit-manis, Hari Valentine akan menjadi semua kad dan bunga, Easter akan menghidupkan kembali ke dalam acara agama lain yang membosankan..

4)Sushi, Japan


Sushi makanan tipikal Jepun dengan sejarah dan tradisi lebih seribu tahun . Ia  mungkin telah menjadi  contoh yang paling ketara masakan Jepun di negara-negara lain.Terdiri daripada beras yang dimasak sejuk dengan cuka yang dibentuk kepada kepingan bersaiz sesuai untuk di gigit dan didahului dengan ikan mentah atau dimasak, atau dibentuk menjadi satu roll dengan ikan, telur, atau sayur-sayuran dan dibalut dengan rumpai laut atau disumbat dalam kantung kecil tauhu.

5) Peking Duck, China 


Lapisan-sirap menjadi maltosa kulit adalah rahsia. Dipanggang dengan lambat dalam oven, rangup dan boleh dimakan dengan lempeng, bawang dan dan hoisin atau sos kacang manis.


Selain daripada terbang atau terapung, ini adalah satu-satunya cara anda mahukan itik anda
.


6)Hamburger, Jerman




Apabila sesuatu rasa begitu baik tidak hairanlah ramai orang membelanjakan AS $ 20 bilion setiap tahun dalam satu restoran.  McDonald tidak boleh menawarkan burger yangterbaik.
Gabungan roti-daging-salad begitu baik bahawa seluruh negara telah merosakkan ekosistem mereka sahaja untuk menghasilkan lebih banyak lembu.




7) Penang Assam Laksa, Malaysia




Ikan kembung rebus, asam jawa, cili, pudina, serai, bawang, nanas .. salah satu hidangan yang paling popular di Malaysia ini adalah hidangan pedas – masam bersama mi yang menjadi ketagihan (terutamanya hebat apabila digabungkan dengan halia), yang akan membuatkan hidung anda berjalan sebelum sudu  mencecah bibir anda.


8) Tom Yum Goong, Thailand



Ini karya Thai dengan udang, cendawan, tomato, serai, lengkuas dan daun limau purut. Biasanya penuh dengan santan dan krim, sup enak menyatukan pelbagairasa kegemaran Thai: masam, masin, pedas dan manis. Terbaik dari semua harga:murah!


9) Ice Cream, United States



U.S.-sebaldi ais - krim dengan kacang, marshmallow dan sos coklat.



10) Chicken Muamba, Gabon



Resipi yang sesuai untuk ayam, cili, bawang putih,tomato, lada, garam, bendi dan sawit mentega, mentega yang akan memaksa anda menjadi membantu kedua dan janji untuk mula menggunakan keahlian gimnasium anda.


TERIMA KASIH SUDI BACA POST INI ! ! !

No comments:

Post a Comment